Een belangrijk onderdeel van de Academie zijn onze kortdurende workshops. Deze workshops bevatten steevast een interessant onderdeel van onze vakopleidingen. Onze workshops en applicaties zijn een aanrader voor professionals die op een doelgerichte wijze kennis willen maken met onze expertise.

Vakinhoudelijk onderscheiden wij drie richtingen in ons workshopaanbod.

De actualiteit
Deze workshops zijn gericht op de actuele thema’s. Je moet hierbij denken aan (recente) wetswijzigingen en welke implicaties deze recente ontwikkelingen hebben op jouw organisatie.

Actuele wet en regelgeving : In 2017 en 2018 organiseren wij workshops over de gevolgen van de nieuwe wet- en regelgeving voor professionals in het werkveld.

Daarnaast verzorgt de Nederlandse Vereniging voor Support (NVS) nieuwe workshops over Jobcoaching en Supported Employment.

Of  workshops : Diverse vormen dagopvang
Van AWBZ naar Wmo / WLZ
Integrale werkgeversbenadering
Mogelijkheden van Social Media

Toepassingsgerichte workshops
Het gaat hierbij om workshops waarmee je direct aan de slag kunt. Vaak gaat het hier om een applicatie of een nieuwe werk-leermethodiek Toepassingen in E-Dienstverlening:
E-portfolio
Cliëntvolgsysteem Mens & Werk
Het gebruik van de Participatieladder
De Loonwaarde Applicatie
Support employment

De verdieping
Met deze workshops bieden wij je meer inzicht in de werking van maatschappelijke mechanismen.
Deze workshops kunnen je helpen meer inzicht te verkrijgen in mogelijke toekomstscenario’s. Je kunt hierbij denken aan:

Het (toenemende) belang van E-Dienstverlening
De dynamiek van de uitvoering; Klant en keten – Inkijk in de werking van ketenpartijen en de positie van de klant.

Een greep uit ons workshopaanbod
De nieuwe wet- en regelgeving voor gemeenten
Nieuwe wet- en regelgeving voor het UWV
Workshop toepassing Participatieladder
Ondernemingsplan voor beginnende zzp’ers
De toepassing van E-portfolio’s
Training Effectief sturen met afdelingsplannen
Training Interne Controle 2.0
Workshop invloed van het eigen oordeel
Klantgericht schrijven /communicatie
Gebruik van sociale media
De dynamiek van klant en keten
Inkijk in de werking van ketenpartijen en de positie van de klant
Loonwaarde berekeningen, Participatiewet
Klantgericht schrijven /communicatie
Duurzame inzetbaarheid van gedeeltelijk arbeidsgeschikten (bij gemeenten)
Workshop Profile Dynamics®, drijfveren
Intervisiebegeleiding
Presentatie technieken
Leer je eigen non-verbale communicatie sturen
TeamTeksTshooT (4T); BrandImage; TeamSpirit; TeamTeksTshooT

Netwerk informatiebijeenkomsten
De ontwikkelingen op het terrein van zorg, werk en maatschappelijke participatie gaan snel. De PHH Academie beweegt daarin mee. Om een adequaat beeld van de actualiteit te blijven houden organiseren wij regelmatig expertmeetings. Onze klanten worden uitgenodigd om deze bijeenkomsten bij te wonen en met ons mee te denken.

Meer weten?
Voor meer informatie over de trainingen kun je mailen naar info@phh-academie.nl

Kosten
Over de kosten kun je nadere informatie aanvragen.

Inschrijven
Om je aan te melden kun je op onze pagina inschrijven het contactformulier invullen.

Facebooktwitterpinterestlinkedintumblrmail